Het ultieme festivalgevoel op een verpakking

De vertrouwde Grolsch beugelfles maar dan anders

Geïnspireerd door de ontwikkelingen in de omgeving. Tezamen met de kennis van mogelijkheden en technieken van het drukken van etiketten, shrink sleeves en flexibele verpakkingen. Een prachtige combinatie waaruit hele mooie projecten reeds zijn ontstaan. Bijzondere projecten waar verschillende krachten worden gebundeld. We inspireren jou graag met dit voorbeeld; een samenwerking tussen Eshuis, Grolsch en Freshtival.

Jouw bier als festival maatje

Festivals zijn tegenwoordig populairder dan ooit. De bezoekersaantallen blijven maar stijgen. Vele bekende merken koppelen hun naam aan diverse festivals. Denk hierbij ook aan bierbrouwers. Grolsch heeft bijvoorbeeld een mooie samenwerking met het Freshtival. Op dit festival drinkt men uit de bijzondere beugelfles van Grolsch.

Met samenwerkingen tussen een festival en een bekend merk, zien we vaak speciale edities van het product. Het standaardproduct maar dan in een festivaljasje. Een leuk idee dat vaak goed aanslaat. Maar wij wilden een stapje verder gaan. Daarom hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn met een marketingconcept naar Grolsch gegaan. Het plan hebben we gepresenteerd voor een specifiek festival, Grolsch was enthousiast! Grolsch wilde een deel van het concept echter voor een ander festival inzetten, namelijk Freshtival. Grolsh en Freshtival hebben het plan vervolgens geperfectioneerd en uitgewerkt in hun marketing aanpak dat aansloot bij hun idee.

Festival sfeer
Shrink sleeve Grolsch en Freshtival
Festival sfeer

Van verpakking naar merkloyaliteit

Het doel was om het ultieme festivalgevoel te vertalen naar de Grolsch beugelfles. Maar wie kan nu beter het festivalgevoel vertalen dan een bezoeker van het Freshtival zelf? Er werd een ontwerpwedstrijd opgezet met een simpele opdracht: “Ontwerp een beeld dat het ultieme Freshtival gevoel weergeeft.” Het winnende idee wordt uitgevoerd in een speciale editie verkrijgbaar in supermarkten en in de Grolsch-area op het Freshtival.  De winnaar wordt beloond met tien jaar lang gratis entree op het Freshtival. De reacties waren heel positief, mensen gingen massaal ontwerpen; het verenigen van het ultieme fesitval gevoel op een iconische fles met shrink sleeve. Uit de vele designs is één winnaar met een uniek ontwerp gekozen. Een design met een frisse en moderne uitstraling met verschillende sfeerimpressies van voorgaande jaren. Een terechte winnaar!

Download ons stappenplan

Opvallen bij jouw doelgroep is ware topsport. Er is veel nodig om anders te zijn, uniek te zijn en te blijven. Dit vraagt om een andere denkwijze, een andere kijk op design, innovatie en verpakkingen. Van het eerste idee tot de logistiek, wij hebben alle stappen samengesteld die we in dit proces hebben gevolgd. Hieronder de link naar jouw exemplaar zodat jij precies weet waar je moet beginnen.

Limited edition ontwikkelen?

Bekijk ons stappenplan, download de whitepaper

Onze productgroepen

  • Offerte aanvragen
    Formaat_500_x_375_-_Coca_Cola_-_Sleeve_-_Midden.jpg
    Full body sleeve
    Door middel van de bedrukking rondom en van top tot teen, valt jouw product gegarandeerd op. De krimpverpakking die zorgt voor een uitmuntende uitstraling.
  • Offerte aanvragen
    Formaat_500_x_375_-_Coca-Cola_namen.jpg
    Maatwerk etiketten
    Voor jouw productverpakking op maat bieden wij een breed assortiment aan etiketten, deze vind je op deze pagina.
  • Direct bestellen
    Formaat_500_x_375_-_bieretiketten_1.jpg
    Bieretiketten
    De no label loook. Met een mooi bier etiket zorg je ervoor dat jouw bier in het oog springt! Een bier etiket maken en online bestellen doe je eenvoudig en snel bij Eshuis.
  • Direct bestellen
    Formaat_500_x_375_-_Splash.jpg
    Transparante etiketten
    De no label look etiketten zorgen voor een subtiele en chique uitstraling voor jouw product. Jouw fles, flacon of mooie pot staat volledig centraal.