Unieke samenwerking; Grolsch, Freshtival en Eshuis

De vertrouwde Grolsch beugelfles maar dan anders

Geïnspireerd door de ontwikkelingen in de omgeving. Tezamen met de kennis van mogelijkheden en technieken van het drukken van etiketten, sleeves en flexibele verpakkingen. Een prachtige combinatie waaruit hele mooie projecten reeds zijn ontstaan. Bijzondere projecten waar verschillende krachten worden gebundeld. We inspireren jou graag met dit voorbeeld; een samenwerking tussen Eshuis, Grolsch en Freshtival.

Jouw bier als festival maatje

Festivals zijn tegenwoordig populairder dan ooit. De bezoekersaantallen blijven maar stijgen. Vele bekende merken koppelen hun naam aan diverse festivals. Denk hierbij ook aan bierbrouwers. Grolsch heeft bijvoorbeeld een mooie samenwerking met het Freshtival. Op dit festival drinkt men uit de bijzondere beugelfles van Grolsch.

Met samenwerkingen tussen een festival en een bekend merk, zien we vaak speciale edities van het product. Het standaardproduct maar dan in een festivaljasje. Een leuk idee dat vaak goed aanslaat. Maar wij wilden een stapje verder gaan. Daarom hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn met een marketingconcept naar Grolsch gegaan. Het plan hebben we gepresenteerd voor een specifiek festival, Grolsch was enthousiast! Grolsch wou een deel van het concept echter voor een ander festival inzetten, namelijk Freshtival. Grolsh en Freshtival hebben het plan vervolgens geperfectioneerd en uitgewerkt in hun marketing aanpak dat aansloot bij hun idee.

Het ultieme festivalgevoel in beugel

Het doel was om het ultieme festivalgevoel te vertalen naar de Grolsch beugelfles. Maar wie kan nu beter het festivalgevoel vertalen dan een bezoeker van het Freshtival zelf? Er werd een ontwerpwedstrijd opgezet met een simpele opdracht: “Ontwerp een beeld dat het ultieme Freshtival gevoel weergeeft.” Het winnende idee wordt uitgevoerd in een speciale editie verkrijgbaar in supermarkten en in de Grolsch-area op het Freshtival.  De winnaar wordt beloond met tien jaar lang gratis entree op het Freshtival. De reacties waren heel positief, mensen gingen massaal ontwerpen; het verenigen van het ultieme fesitval gevoel op een iconische fles met shrink sleeve. Uit de vele designs is één winnaar met een uniek ontwerp gekozen. Een design met een frisse en moderne uitstraling met verschillende sfeerimpressies van voorgaande jaren. Een terechte winnaar!

Van concept tot eindproduct

Bij Eshuis weten we als geen ander dat een verpakking meer is dan enkel een informatieverstrekker. Het is onderdeel van je merk en kan, als je het goed aanpakt, voor interactie en binding zorgen met jouw klant. Het is mooi om te zien dat iets wat begint als een idee, uiteindelijk terecht komt als een uniek eindproduct bij de consument. Een goed staaltje evenementenmarketing. Opvallen in het schap is topsport en bij Eshuis helpen wij jou daar graag bij. Benieuwd hoe je ook kunt opvallen en interactie creëert met jouw doelgroep?  Stuur een mail naar maatwerk@eshuis.nl en wij kijken graag naar de mogelijkheden.

Makkelijker te realiseren dan je denkt

Goed voor kleine oplages, perfect in te zetten voor sponsorschap en snel realiseerbaar. Eshuis denkt graag conceptueel met je mee zodat ook jouw bier de aandacht krijgt die het verdient. Vraag hier direct informatie aan via maatwerk@eshuis.nl