Hoe bereik je jouw doelgroep met een goede verpakking?

In elke organisatie, groot of klein, kennen we allemaal die ene groep: de doelgroep. Een ongrijpbare groep, of juist een heel gemakkelijk bereikbare groep wanneer je de juiste snaar weet te raken. Elke doelgroep brengt uitdagingen met zich mee. De grootste is het bereiken van de doelgroep en de groep te overtuigen van jouw merkwaarde. Hoe een grote brand als Coca-Cola haar doelgroep bereikte? Je leert het hier…

Ook Coca-Cola stond voor de uitdaging, het bereiken van hun doelgroep: Roemeense jongeren. Ongeveer 40% van de Roemeense jongeren drinkt zelden Coca-Cola. Voor het merk was het daarom tijd voor verandering…

Het begint bij een idee

Na een brainstormsessie met Coca-Cola en Eshuis kwam het idee: The Festival Bottle. Uit onderzoek was namelijk gebleken dat de meeste Roemeense jongeren minimaal één festival hadden bezocht afgelopen zomer. Dit was dé plek waar Coca-Cola hun doelgoep kon bereiken.

Van idee tot uitvoering

Het idee was ‘simpel’, een Coca-Cola label dat verandert in een toegangsbandje voor grote festivals in Roemenië. Elk label krijgt een unieke code, deze code scan je in een speciale app en dan zie je of je toegang hebt gewonnen tot een festival.

Coca-Cola had een uitdaging, maar wij ook! Want hoe maak je van een Coca-Cola label een armband? Het is ingewikkelder dan je denkt. Een aantal technische overleggen en testen later, hadden wij het gewenste resultaat: een Coca-Cola label met armband. We hebben miljoenen labels gemaakt met acht verschillende designs en allemaal een unieke barcode.

Het succes van een marketing campagne

Het resultaat van de campagne kunnen we samenvatten in een aantal feiten:

    • 117.712 unieke gebruikers in de eerste maand;
    • Deze campagne scoorde 27% beter dan de beste Coca-Cola campagne in Roemenië;
    • 75% van de Roemeense jongeren bereikt;
    • Verkoop steeg met 11%.

Een succesvolle marketingcampagne bestaat uit verschillende elementen, van online tot offline, van social media tot billboards en niet geheel onbelangrijk: de verpakking. De kracht van een verpakking kun je niet onderschatten. Wat begon bij een idee rondom de verpakking, groeide voor Coca-Cola uit tot een enorm succes. Het Coca-Cola Festival label is na Roemenië in nog veel meer Europese landen succesvol uitgerold.

Hoe kunnen wij jou helpen?

Voor elke uitdagingen sta jij? Hoe bereik jij jouw doelgroep? Bestel jouw etiket via de webshop of neem contact op met ons salesteam voor de mogelijkheden van maatwerk etiketten of verpakkingen via het offerteformulier. Je kan ook direct een e-mail sturen naar maatwerk@eshuis.nl op werkdagen nemen wij binnen 24 uur contact met je op. Wij helpen je graag verder met het versterken van jouw merk.