Bekijk ons stappenplan, download de whitepaper
Opvallen in het schap is ware topsport, dat weten wij als geen ander. Dat is als marketeer of inkoper ook jouw uitdaging, elke dag weer. Regelmatig mogen wij meewerken aan gave projecten. Bij ons laatste project wordt topsport wel heel letterlijk genomen. Voetbal van het hoogste niveau en sleeves van het hoogste niveau. Een gouden combinatie?
In de Johan Cruijff ArenA zijn een aantal grote merken aanwezig, bijvoorbeeld Heineken maar ook Coca-Cola is van de partij. Voor Heineken mogen wij al regelmatig unieke sleeves produceren. Nu was het de beurt aan Coca-Cola.
Zo ontstond de wens om Coca-Cola samen te brengen met de Johan Cruijff Arena. Na enige brainstormsessies ontstond het idee om een 3D fotowand te creëren met de Coca-Cola flesjes. De flesjes van Coca-Cola die gezamenlijk de Johan Cruijff ArenA afbeelden. Daar heb je een behoorlijk aantal Coca-Cola flessen voor nodig, de Johan Cruijff ArenA is immers het grootste voetbalstadion van Nederland!
Wij zijn aan de slag gegaan met de opdracht. Onze grootste uitdaging was: hoe krijg je een deel van de foto op de juiste manier op de sleeve nadat deze gekrompen is? (Lees hier meer over de werking van een shrink sleeve). Onze collega’s van de prepress afdeling hebben hier een mooie oplossing voor bedacht. Het resultaat zijn 392 unieke Coca-Cola flesjes. Elk flesje had een ander deel van de foto. Daarnaast waren de sleeves voorzien van een unieke code om de juiste plek aan te geven in de kast in de Glasgow ’72 Lounge. Dat maakte het inrichten van de kast een stuk makkelijker.
Het was een behoorlijke uitdaging, maar het resultaat mag er zijn. Wij zijn ontzettend trots op dit project. Wil je ook opvallen met jouw merk maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Wij hebben voor jou de stappen die we hebben gevolgd uitgeschreven in een stappenplan zodat jij goed voorbereid aan de slag kan!