De Johan Cruijff ArenA uitgebeeld op 392 unieke Coca-Cola flessen

Ajax versus Tottenham

Inmiddels weten we allemaal dat Ajax een uitzonderlijke prestatie heeft neerzet in de Champions League. Voor het eerst sinds 1997 had de voetbalclub de halve finale bereikt van de Champions League. 8 Mei speelde de ploeg hun tweede wedstrijd tegen Tottenham. Het was een thuiswedstrijd in de vertrouwde Johan Cruijff ArenA. Onlangs zijn wij in de ArenA geweest voor een prachtig project dat wij mochten uitvoeren…

Letterlijk topsport

Opvallen in het schap is ware topsport, dat weten wij als geen ander. Dat is als marketeer of inkoper ook jouw uitdaging, elke dag weer. Regelmatig mogen wij meewerken aan gave projecten. Bij ons laatste project wordt topsport wel heel letterlijk genomen. Voetbal van het hoogste niveau en sleeves van het hoogste niveau. Een gouden combinatie?

Grote merken in grote voetbalstadions

In de Johan Cruijff ArenA zijn een aantal grote merken aanwezig, bijvoorbeeld Heineken maar ook Coca-Cola is van de partij. Voor Heineken mogen wij al regelmatig unieke sleeves produceren. Nu was het de beurt aan Coca-Cola.

Zo ontstond de wens om Coca-Cola samen te brengen met de Johan Cruijff Arena. Na enige brainstormsessies ontstond het idee om een 3D fotowand te creëren met de Coca-Cola flesjes. De flesjes van Coca-Cola die gezamenlijk de Johan Cruijff ArenA afbeelden. Daar heb je een behoorlijk aantal Coca-Cola flessen voor nodig, de Johan Cruijff ArenA is immers het grootste voetbalstadion van Nederland!

Een prepress uitdaging

Wij zijn aan de slag gegaan met de opdracht. Onze grootste uitdaging was: hoe krijg je een deel van de foto op de juiste manier op de sleeve nadat deze gekrompen is? (Lees hier meer over de werking van een shrink sleeve). Onze collega’s van de prepress afdeling hebben hier een mooie oplossing voor bedacht. Het resultaat zijn 392 unieke Coca-Cola flesjes. Elk flesje had een ander deel van de foto. Daarnaast waren de sleeves voorzien van een unieke code om de juiste plek aan te geven in de kast in de Glasgow ’72 Lounge. Dat maakte het inrichten van de kast een stuk makkelijker.

Een 3D fotowand in elk stadion

Het was een behoorlijke uitdaging, maar het resultaat mag er zijn. Wij zijn ontzettend trots op dit project. Nu vinden wij dat er in elk (voetbal)stadion een 3D fotowand moet komen, ben jij het met ons eens?

PS, ook op zoek naar dé manier om op te vallen met je merk? Laat je inspireren via onze blogs of neem contact op met ons maatwerk team: maatwerk@eshuis.nl