Veelgestelde vragen

Heb je een vraag of zijn er nog zaken onduidelijk? Bekijk onze veelgestelde vragen met antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Account

 
Ik ben mijn wachtwoord vergeten Klik op het icoon poppetje rechtsboven in de menubalk en klik op “Mijn account”. Klik links op de link: wachtwoord vergeten. Vul vervolgens je mailadres in, per e-mail ontvang je een link waarmee je jouw wachtwoord kunt aanpassen.
Hoe kan ik het verzendadres wijzigen? Klik op het icoon poppetje rechtsboven in de menubalk en klik op “Mijn account”. Log in met jouw adres gegevens. Ga naar mijn account (ook via het icoontje). Je komt nu in een overzichtspagina met jouw gegevens. Je ziet hier een factuuradres en een verzendadres. Klik op de blauwe link eronder, bewerk adres, en pas het adres aan.
Hoe voeg ik een extra verzendadres toe? Log in zoals wordt omschreven in voorgaande vraag. Ga via mijn account naar het adresboek (links in de menubalk). Klik op de blauwe knop, adres toevoegen. Voeg de adresgegevens toe en sla op.
Hoe gaat Eshuis met mijn gegevens om? Bekijk hier ons privacy en cookie beleid. Hier beschrijven we ons beleid met betrekking tot persoonsgegevens.
Waar kan ik terugvinden wat ik eerder heb besteld? Onder mijn account > bestellingen.
Hoe kan ik eerder bestelde producten her bestellen? Onder mijn account > Bestelde producten. Kies het gewenste product en klik op “opnieuw bestellen”. Het product wordt toegevoegd aan uw winkelwagen. Je dient alleen nog aan te geven hoeveel etiketten je van het gewenste product wilt, dit kun je in de winkelwagen doen.
Mijn afleveradres is niet goed. Hoe kan ik dit nog wijzigen? Dit kan helaas niet via jouw account, stuur een mail naar webstore@eshuis.nl en wij passen jouw afleveradres aan indien de bestelling nog niet is verzonden. 

Offerte

 
Hoe kan ik een offerte aanvragen? Het aanvragen van een offerte is heel eenvoudig. Wil je bijvoorbeeld een offerte aanvragen voor maatwerk etiketten? Ga via etiketten naar maatwerk etiketten. Aan de linkerzijde van de pagina kun je een offerteformulier invullen. Vul deze in en klik op ‘offerte aanvragen’. Je aanvraag komt dan bij ons terecht. Binnen 24 uur nemen wij contact met je op. Je kunt je offerte aanvraag ook direct versturen sturen naar maatwerk@eshuis.nl. Stuur ons dan alle benodigde gegevens zodat wij snel een passend voorstel kunnen maken.
Hoelang duurt het voordat ik een offerte ontvang? Op werkdagen reageren wij binnen 24 uur, indien alle gegevens compleet zijn voor een offerte ontvang je ook de offerte binnen 24 uur. Zijn er nog dingen onduidelijk, dan kan het wat langer duren omdat wij bijvoorbeeld nog op antwoorden van jou wachten. Zorg er dus voor dat jouw offerte aanvraag zo compleet mogelijk is door het gehele offerte formulier in te vullen.
Hoelang is de offerte geldig? De offerte is 28 dagen geldig.

Product specificaties

Kan ik ook etiketten bestellen met unieke namen, nummers of codes? Ja dat kan! We hebben het dan wel over maatwerk. Hiervoor kun je het beste een offerte aanvragen via maatwerk@eshuis.nl.
Wat is het verschil tussen papier en kunststof? Er zijn een aantal verschillen tussen papier en kunststof. We hebben een mooi overzicht gemaakt van de verschillen. Bekijk hier het overzicht.
Zijn de webshopproducten geschikt voor direct contact met voedsel?

Nee, de lijmlaag van de materialen kunststof wit en kunststof zilver is alleen geschikt als het wordt gescheiden van het voedselproduct door een functionele barrière. De materialen papier wit, papier zilver, papier authentiek en kunststof transparant zijn wél geschikt voor direct contact met voedselproducten.

Voor onze maatwerkproducten, neem hier contact op met het maatwerkteam.

Wat is het verschil tussen glanslak en matlak? De namen zeggen het eigenlijk al. Een glanslak zorgt voor een mooie glans op het etiket en een matlak geeft een matte uitstraling aan het etiket. Wil je het verschil met eigen ogen zien? Vraag dan proefmonsters aan via ons contactformulier. Wij sturen jou dan een pakketje met etiketten van verschillende materialen en beide lakken. Dan kan jij het verschil goed zien en de juiste keuze maken voor jouw etiketten.

Aanleverspecificaties

 
Welke bestandstypen kan ik uploaden? Je kunt verschillende bestandstypen uploaden: pdf, tiff, jpeg en png. Het aanleveren van een PDF heeft onze voorkeur.
Wat moet de minimale resolutie zijn voor mijn bestand? Wij willen dat jouw etiket van de hoogste kwaliteit is. Daarom raden wij aan om een minimale resolutie van 300dpi aan te houden.
Wat is een rolwikkeling? Een rolwikkeling is de positie van een etiket op de rol. Wij hanteren acht verschillende rolwikkelingen. Jij kan zelf bepalen welke rolwikkeling je wilt. De rolwikkeling kun je door ons laten bepalen wanneer je de etiketten handmatig verwerkt (vul Eshuis heeft keuze in bij de etiketten configurator). Verwerk je de etiketten machinaal of semi-machinaal? Dan dien je de juiste rolwikkeling te kiezen op basis van jouw type etiketteermachine. Ons rolwikkelschema is te vinden bij het configureren van jouw product. Kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met webstore@eshuis.nl.
Worden mijn bestanden bewaard? Jouw bestanden worden maximaal 1 jaar bewaard in de online omgeving van jouw account. Op deze manier kun je gemakkelijk een her bestelling plaatsen. De bestanden kun je terugvinden in jouw account bij “Bestelde producten”.
Waar moet ik op letten bij het ontwerpen van een etiket? Er zijn een aantal zaken waar je op moet letten bij het ontwerpen van een etiket. Deze instructies hebben wij verzameld in onze aanleverinstructies. Lees hier onze aanleverinstructies.

Bestanden

 

Kan ik een proefdruk ontvangen?

Je ontvangt standaard van ons een digitale proefdruk na het plaatsen van een bestelling. Wil je toch het materiaal eerst even zien en voelen? Dan kun je eenvoudig gratis proefmonsters aanvragen. Je ontvangt dan een pakketje met etiketten van verschillende materialen met glanslak en matlak. Vraag proefmonsters aan via ons sample formulier.

 

Is dit niet voldoende? Dan kun je via webstore@eshuis.nl een fysieke proefdruk aanvragen. Kosten hiervoor zijn €50,00 per proefdruk.

Bestellen

 
Wat is de status van mijn bestelling? Via jouw account kun je de status volgen van de bestelling.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren? Je kunt je bestelling niet annuleren via jouw account. Indien de bestanden al zijn gedrukt dan kun je helaas niet meer annuleren. Neem daarom zo snel mogelijk contact met het webcareteam (webstore@eshuis.nl) om te kijken of wij jouw bestelling nog kunnen annuleren.

Betalen

 
Op welke wijze kan ik betalen?

Bij Eshuis kun je betalen via: iDeal, Bancontact / Mister Cash, (Visa / Mastercard), overboeking of Billink (achteraf betalen) .

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

De kortingscode kun je in de winkelwagen toepassen. We adviseren je om eerst in te loggen, in de meeste gevallen werken kortingscodes enkel wanneer je bent ingelogd.

Kan ik op factuur betalen? Op factuur betalen is standaard niet mogelijk in onze webshop. Stuur jouw aanvraag naar webstore@eshuis.nl, dan kijken wij of dit voor jou mogelijk is.

Levering

 

 

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Ja dat kan! Na het bestellen dien je contact op te nemen met onze klantenservice (0529-438100 of via webstore@eshuis.nl) om door te geven dat je de bestelling zelf wil afhalen. Vervolgens krijg je dan een terugkoppeling over wanneer je bestelling klaarligt.

Je kunt jouw bestelling, na het doorgeven, afhalen bij:

Eshuis B.V.

Kampmanstraat 2

7722 RV, Dalfsen

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd? Wij verzenden jouw pakket met PostNL, je ontvangt een Track & Trace nummer per e-mail. Voer dit nummer hier in. Hier kun je zien hoe laat jouw pakket wordt geleverd.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen? Je ontvangt een Track & Trace van PostNL per e-mail. Vul deze hier in en dan kun je gemakkelijk jouw pakket volgen.
Wat is de levertijd van mijn etiketten?

Bij ons zijn verschillende levertijden mogelijk wanneer je de etiketten via de webshop bestelt. Onze standaard is vijf werkdagen na akkoord artwork, dit is gratis. Maar drie dagen werkdagen is ook geen probleem tegen een extra vergoeding. Je kunt dit aangeven wanneer je jouw etiketten bestelt. Kijk hier voor een overzicht van de verschillende levertijden.

Wanneer gaat de levertijd in?

De levertijd gaat in nadat de betaling is voldaan en de digitale drukproef is goedgekeurd. Keur je de digitale drukproef voor 16:00 uur goed, dan geldt een levertijd van vijf werkdagen. Keur je de digitale drukproef na 16:00 uur goed, geldt een levertijd van zes werkdagen.

Ik heb mijn bestelling sneller nodig. Kan ik dit alsnog aangeven?

Neem contact op met de klantenservice om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Je kunt ons bereiken via: 0529-438100 of via webstore@eshuis.nl Hou het bestelnummer bij de hand zodat we jou sneller van dienst kunnen zijn.

Kan ik een postbus opgeven als verzendadres?

Bij het verzendadres kun je geen postbus opgeven. PostNL levert namelijk niet bij een postbus.

Leveren jullie op zaterdag?

Ja, wij leveren op zaterdag. Tenzij je een gesloten verklaring hebt bij PostNL. Op zondagen leveren wij niet. Zorg ervoor dat je tijdig bestelt zodat je jouw etiketten op tijd binnen hebt.

Ik zie niets staan bij mijn Track & Trace. Wat nu?

Pas op het moment dat het pakket is gescand bij PostNl volgt er Track & Trace informatie, probeer het daarom op een later tijdstip nog eens. Nog steeds geen informatie? Neem dan contact op met ons webcare team via 0529-438100 of via webstore@eshuis.nl.Wij zijn op werkdagen van 08.00 - 18.30u bereikbaar.

Retourneren

 
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren? Dit kan door een mail te sturen naar webstore@eshuis.nl met het aantal colli, het ordernummer, het adres waar het opgehaald moet worden en de reden van retour. Retourmeldingen die binnenkomen voor 15.00u worden binnen twee werkdagen opgehaald voor 17.00u.
Wie betaalt het terugzenden van de bestelling? De kosten voor het terugzenden worden volledig betaald door Eshuis. Je hoeft je geen zorgen te maken over retourkosten.
Ik ben niet tevreden met mijn bestelling.

Stuur een mail naar ons webcare team via webstore@eshuis.nl met daarin alle gegevens van de klacht. Geef aan wat er niet goed is aan het product en toon dit aan met foto’s. Wij gaan meteen kijken hoe wij dit voor jou kunnen oplossen. Op al onze producten die wij leveren zijn de leveringsvoorwaarden conform KVGO van kracht. Lees hier de voorwaarden.

Klacht

 
Hoe kan ik een klacht indienen? Heb je een bestelling geplaatst via de webshop? Stuur een mail naar ons webcare team via webstore@eshuis.nl met daarin alle gegevens van de klacht. Geef aan wat er niet goed is aan het product en toon dit aan met foto’s. Wij gaan meteen kijken hoe wij dit voor jou kunnen oplossen. Op al onze producten die wij leveren zijn de leveringsvoorwaarden conform KVGO van kracht. Lees hier de voorwaarden. Bestel je via ons maatwerk traject? Stuur een mail naar jouw accountmanager of ordermanager. 
Hoe snel wordt mijn klacht afgehandeld? Wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met je op. Afhankelijk van het type klacht wordt er binnen 1 tot maximaal 14 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk op jouw klacht gereageerd.
Niet tevreden met de afhandeling van de klacht?
Zakelijke klanten kunnen, indien niet tevreden over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org.