Een goede bedrijfsidentiteit is voor elke organisatie belangrijk. Je wilt immers de juiste indruk achterlaten bij jouw doelgroep(en). Wanneer elementen van de bedrijfsidentiteit optimaal op elkaar zijn afgestemd, versterkt dit het merkimago.
Inzoomen op de productverpakking
Onze klant Nouvital Cosmetics en haar producten staan bekend om het verzorgende, verzachtende en kalmerende karakter. Het is een cosmeticamerk met een identiteit dat in alle componenten is afgestemd: de website, foto’s, teksten en de productverpakkingen.
Bij Eshuis weten we alles over merkidentiteit in combinatie met de juiste verpakking. Hoe zorg je er nu voor dat de look & feel van jouw etiket of shrink sleeve aansluit bij de boodschap die je wilt uitdragen? Wij zoomen in de op de productverpakkingen van Nouvital Cosmetics.
Less is more
Het ontwerp van het etiket is afgeleid van het design principe: less is more. De kunst is het weglaten van elementen in het ontwerp voor meer uitstraling. Dit is een design principe die vaak wordt uitgelicht door the Dieline’s, ’s werelds meest bezochte verpakkingsdesign website.
Details door bijzondere elementen
Bij Nouvital Cosmetics zien we een duidelijke relatie tussen de product karakteristieken en de productverpakking. De match wordt bereikt met de bijzondere afwerkingen van het zelfklevende etiket. Een soft touch voor een zijde zacht gevoel (wat aansluit bij het verzachtende en kalmerende karakter van de producten) en het zilver folie voor de gewenste, chique uitstraling.
Hoe beter een organisatie haar identiteit naar buiten uitdraagt, hoe groter de kans is dat het imago overeenkomt met de gewenste bedrijfsidentiteit. Eigenlijk komt het vooral neer op zeggen (laten zien) wat je doet en doen wat je zegt. Daar is Nouvital Cosmetics een goed voorbeeld van, we zien dit duidelijk bij het merk en haar producten.
De verpakkingstrends van 2024
In de wereld van verpakkingen en etiketten hebben we continu te maken met nieuwe ontwikkelingen. Wij bij Eshuis weten dat als geen ander. Hier houden wij jou graag op de hoogte van. Zo weten wij je als geen ander te vertellen, welke trends er in 2024 zullen gaan spelen. Wil jij weten wat de verpakkingstrends zijn van 2024? Bekijk dan de verpakkingstrends van 2024.
Jouw etiketten bij Eshuis
Welke rol speelt jouw productverpakking bij de bedrijfsidentiteit? Voor al je cosmetica etiketten kun je terecht bij Eshuis. Laat je inspireren, neem contact op met ons salesteam voor de mogelijkheden van jouw etiketten, shrink sleeves of flexibele verpakkingen. Vraag een offerte aan via het offerteformulier. Of bestel jouw etiketten meteen via onze webshop.