Download de whitepaper
Barbecueën wordt steeds populairder in Nederland. Ongeveer 69% van de Nederlanders beschikt over een BBQ. Barbecueën roept bij ons een aantal associaties op: authentiek, ambachtelijk, rook, vlees, gezelligheid, stoer en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
De stijgende populariteit van het BBQ’en is een mooie kans voor bedrijven in deze branche. Zo ook voor De Wijndragers. Zij hebben een nieuw merk gelanceerd op de markt: BIG SAM’s. Een stoere, stevige en pittige lijn producten, gemaakt voor de echte barbecuechef.
Er komt ontzettend veel kijken bij de ontwikkeling van een nieuw product, er zijn immers veel variabelen waar je over na moet denken. Alles moet perfect op elkaar aansluiten. De heerlijke smaak van jouw product moet aan de buitenkant ook tot uiting komen. Zoals we bij etiketten- en verpakkingsdrukkerij Eshuis zeggen; “Samen geven we vorm aan inhoud”.
Het ontwerpen van een etiket, vergt veel tijd en aandacht. Het etiket moet matchen met het product en het merk daarachter. Het etiket is een essentieel onderdeel van de presentatie van jouw saus, salade of ander voedingsproduct. Het geeft immers een eerste indruk die tot koop aan moet zetten. Voor een goede eerste indruk heb je maar een kans, het begint bij¬ een prachtig etiket van Eshuis.
Laat de waarden van jouw product naar voren komen met de juiste etiket afwerkingen Bij de etiketten van BIG SAM’s zien we een duidelijke match tussen de verpakking en het product. BIG SAM’s staat voor: stoer en pittig. Deze elementen zijn samengebracht in het ontwerp. De zwarte basis van het etiket zorgt voor een stoere uitstraling. De verschillende kleuren geven het etiket pit. Het ‘rokerige’ effect in de tekst, past perfect bij BBQ’en. De etiketten zijn afgewerkt met een matte lak om het stoere effect te versterken.
Het is belangrijk dat de consument jouw merk meteen herkent, ook als je een serie producten hebt. De uitstraling van de vier etiketten van BIG SAM’s zijn in de basis gelijk. De verschillende smaken worden duidelijk onderscheiden door de kleuren. Met de juiste kleur, geef je ook een ander gevoel aan een etiket.
Dat een consument in de supermarkt naar een product kijkt, komt voor 86% door de kleur van een verpakking. Kleuren roepen (onbewust) emoties op bij mensen, daarnaast associëren wij ook kleuren met ervaringen uit het verleden of een cultuur. Denk bijvoorbeeld aan rood, rood staat voor kracht, passie en energie. Blauw daarentegen geeft rust en een frisse uitstraling.
Wil jij weten wat de verpakkingstrends zijn van 2021? We hebben voor jou een whitepaper geschreven met de drie grootste trends van 2021.
Welke emotie wil jij oproepen met jouw product? Met welke kleuren ga jij opvallen in het schap? Etiketten bestellen is eenvoudig in onze webshop of neem contact op met ons salesteam voor de mogelijkheden van kleurrijke etiketten via het offerteformulier. Je kan ook direct een e-mail sturen naar maatwerk@eshuis.nl op werkdagen nemen wij binnen 24 uur contact met je op.