Whitepapers; kennis, informatie en inspiratie

Overzicht van al onze whitepapers

Met onze whitepapers proberen wij zoveel mogelijk kennis, informatie en inspiratie te delen met onze klanten, om zo samen tot een product te komen waar iedereen trots op kan zijn. Zo zijn er verschillende whitepapers, van stappenplannen voor het gebruiken van het pfand-logo tot trends voor je etiketten ontwerp, allemaal in teken om jou te helpen, inspireren en informeren. 

Op deze pagina vind je al onze whitepapers in een overzicht. scroll dus vooral verder naar beneden, er staat voor iedereen wel wat interessants tussen!

Bier afvullen in blik; de full service aanpak

De overstap van flessen naar blik vereist enige aanpassing in het gehele proces, van bottelen naar canning. En niet geheel onbelangrijk, kies je voor bieretiketten of shrink sleeves? Beide is mogelijk, maar net wat jij mooier vindt. Wil jij de overstap maken van flessen naar cans? Of wil je eenmalig een can uitproberen? Dat is allemaal mogelijk!

Download de brochure

De Single Use Plastic richtlijn (SUP-richtlijn)

Sinds 1 juli 2021 is de Single Use Plastics richtlijn van de EU in werking. Dit houdt in dat sinds deze dag statiegeld wordt gevraagd op kleine plastic flesjes. De Single Use Plastics richtlijn heeft een grote invloed op wegwerpverpakkingen en producten die plastic bevatten. Grote kans dat deze richtlijn ook op jou als producent invloed heeft. De SUP richtlijn startte met maatregelen voor wegwerkproducten en de komende jaren zullen ook nieuwe maatregelen ingaan.

Meer leren over de mogelijkheden bij Eshuis?

Download de brochure

De verpakkingstrends van 2021

Is jouw merk klaar voor het nieuwe jaar? ontdek in deze whitepaper de trends en innovaties uit 2021. Breid je merk uit met één of meer van deze trends! Of je nou in de cosmetica-, food- of drankenbranche zit, deze trends kunnen worden toegepast op elk product. 

In deze whitepaper lees je onder andere over; premium verpakkingen, digitalisering en duurzame verpakkingen.

De verpakkingstrends trends van 2021

Download de whitepaper

Hoe bereik ik mijn doelgroep met limited editions

Merkloyaliteit opbouwen is één van de belangrijkste doelstellingen van een marketing proffesional. Een limited edition is een goed middel dat gebruikt kan worden om deze doelstelling te realiseren. Bedrijven als Coca Cola, Grolsch en de Johan Cruijf Arena zijn je al voor gegaan met deze trend. Zo hebben wij samen gewerkt aan limited editions voor een festivalverpakking van Grolsch, de kerstverpakkingen van Coca Cola en unieke etiketten die verkocht worden in de Johan Cruijf Arena.

Maar wat komt er nou allemaal bij kijken bij het uitvoeren van een limited edition campagne? Hoe en wanneer ga je dit introduceren? In deze whitepaper lees je stap voor stap hoe je kunt opvallen met limited editions. Van het idee naar de uitvoering van een special edition van jouw eigen product. 

Opvallen met limited editions

Bekijk ons stappenplan, download de whitepaper

Pfand-logo laten bedrukken op je etiket of shrink sleeve

Wil je jouw dranken exporteren naar Duitsland? Dan kan het dat je temaken krijgt met het Duitse statiegeld logo, het pfand-logo

In deze whitepaper leggen wij jou de stappen uit die je moet zetten om jouw product eenvoudig te voorzien van het DPG logo. 

Pfand logo nodig?

Bekijk ons stappenplan, download de whitepaper