Hoe Coca-Cola hart van consument verovert tijdens Kerst in Japan

Elk jaar 100 miljoen flesjes uitverkocht

De kerstperiode is traditiegetrouw dé periode voor merken om extra uit te pakken met een speciale kersteditie. Zo heeft Coca-Cola een gouden combinatie gevonden in Japan. Japanners staan bekend als liefhebbers van bijzondere producten, challenges en gadgets, en dat weet Coca-Cola ook. Daarom realiseren wij samen met Coca-Cola dit jaar voor de 5e opeenvolgende keer de Bow campagne. Of zoals de Japanners het noemen: de BOW-tie. Deze special edition fles wordt wederom met Kerst massaal in huis gehaald door consumenten. Een groot succes waarmee Coca-Cola elk jaar in de kerstperiode meer dan 100 miljoen flesjes verkoopt.

De Bow label stap voor stap

Het ‘bow’ label maken wij een aantal jaren op rij. Het blijft een van de unieke projecten waar we enorm trots op zijn. In de zomer beginnen wij al met het produceren van deze labels, 100 miljoen stuks om precies te zijn. Wekenlang draait de machine om dit aantal strik labels te creëeren.

Het is een samenwerking met een andere drukkerij. Zij bedrukken het materiaal en wij voegen drie verschillende lagen samen tot deze unieke bow labels. Wij zijn de enige drukkerij in de wereld die dit label machinaal kan maken. Het is daarom prachtig om te zien dat onze labels geproduceerd in Dalfsen zo aanslaan in Japan, aan de andere kant van de wereld.

Een technisch hoogstandje al zeggen we het zelf. Weten hoe we dit doen? Afgelopen zomer maakten we deze video met een sneakpeak:

 

Klantbinding vergroten met marketingconcept

De Japanners zijn helemaal verliefd op de strik. Deze laat een gewone fles veranderen in een cadeau. Het is een feestje om een Coca-Cola fles te kopen, waardoor er meer “brand love” tot stand komt. 

 Vorig jaar hebben we voor Japan een extra feature aan de bow toegevoegd; op elk label hebben wij een uniek 12-cijferige code gedrukt. Wanneer deze code wordt ingevoerd op de website van Coca-Cola krijgt de Japanse consument toegang tot 25 kerstliedjes, gezongen door de populaire meidengroep Little Glee Monster. De dames van de band hebben ook een nummer individueel gezongen. Wanneer je de afzonderlijke delen afspeelt op verschillende apparaten, komt het nummer volledig samen. Dit versterkt het gevoel van samenhorigheid tijdens de kerstdagen. In Tokyo waren de flessen binnen 48 uur na lancering totaal uitverkocht in alle winkels. 

Inmiddels hebben we meer dan 800 miljoen Coca-Cola flessen met kerst-strik-labels op de markt gebracht and more to come….

Coca-cola-japan-bow.jpg
Coca-cola-japan-bow-fles.jpg
Coca-cola-japan-bow-fles-strik.jpg


Wil jij ook jouw doelgroep voor je winnen met een opvallende verpakking?

Hoe ga jij je verpakking upgraden? Met een shrink sleeve of een label? Meer weten over de mogelijkheden van een special edition. Neem contact op met jouw Eshuis accountmanager.

Een speciale editie van jouw product introduceren?

Bekijk ons stappenplan, download de whitepaper

PS. Geen zin om direct een afspraak in te plannen? Maar wil je graag meer weten? Stuur ons een e-mail en wij nemen met jou contact op.

Onze productgroepen

  • Direct bestellen
    Formaat_500_x_375_-_bieretiketten.jpg
    Bieretiketten
    Met een mooi bier etiket zorg je ervoor dat jouw bier in het oog springt! Een bier etiket maken en online bestellen doe je eenvoudig en snel bij Eshuis.
  • Direct bestellen
    Formaat_500_x_375_-_Etiketten_op_rol.jpg
    Etiketten op rol
    Bij Eshuis bestel je gemakkelijk online kwalitatieve etiketten op rol. Een handige oplossing voor een mooie uitstraling van jouw product.
  • Offerte aanvragen
    Formaat_500_x_375_-_Coca_coal.jpg
    Maatwerk etiketten
    Bijzondere wensen zoals een grote oplage, unieke vorm of een speciale afwerking zoals coldfoil? Vraag dan een offerte aan.