Download de whitepaper
Hoe speel jij in op de consument die elke dag wat anders wil? Kies je een eigen route of beweeg je continu mee met de klant? Tegenwoordig zijn de consumenten meer en meer op zoek naar belevingen. Ze kopen niet alleen een product maar ook een ervaring. Eén die ze vervolgens graag weer delen met anderen.
Het creëren van een beleving zien we overal. Denk bijvoorbeeld aan een elektronica winkel waar je de nieuwste telefoons uitgebreid mag proberen. Of bij de luxere parfumerieën waar we de parfums mogen testen of waar we worden opgemaakt met nieuwe make-up. We noemen dit ook wel customer experience.
Bij customer experience draait het om de consument en zijn/haar respons op alle contactmomenten tijdens de volledige klantreis, ook wel bekend als de customer journey, (Frankwatching). Van begin tot eind moet alles kloppen in alle stappen van de journey voor de ultieme klantbeleving. Het eerste contactmoment in de winkel is tussen de klant en jouw verpakking. Deze eerste kennismaking moet meteen raak zijn. Maar hoe zorg je er nu voor dat de klant een positieve ervaring beleeft met jouw product, en niet met die van een concurrent?
In de ontwikkeling van een verpakking voor een cosmetica product zit veel werk. Neem bijvoorbeeld het design van jouw cosmetica verpakking: brainstormen, tekenen, schetsen en testen totdat je tevreden bent. Alles moet kloppen: de kleuren, tekst, afbeeldingen en andere elementen. Zoals we eerder beschreven is de verpakking immers het eerste wat de consument ziet van jouw product. In een split-second moet de aandacht worden gegrepen.
Elk onderdeel van de verpakking speelt een belangrijke rol. Daar ligt onze expertise en kennis. We denken graag met jou mee bij de ontwikkeling. Met details en materiaalkeuze en de speciale afwerkingen creëer je een perfecte verpakking.
Bij onze klant Treatments draait het om de beleving van wellness behandelingen en producten. Hun visie is niet voor niets: “Enjoy every moment”. Eshuis heeft mee mogen werken aan de ontwikkeling van verschillende cosmetica verpakkingen. Door een aantal aanpassingen in details zoals kleur en afwerking, ontstond de perfecte verpakking die volledig aansluit bij Treatments als merk.
Wil jij weten wat de verpakkingstrends zijn van 2021? We hebben voor jou een whitepaper geschreven met de drie grootste trends van 2021.
Wil je ook gebruik maken van onze expertise? Wij helpen jou graag bij het creëren de perfecte cosmetica verpakking. Bestel jouw etiket via de webshop of neem contact op met ons salesteam via het offerteformulier. Je kan ook direct een mail sturen naar maatwerk@eshuis.nl, op werkdagen nemen wij binnen 24 uur contact met je op.