Analoog is het nieuwe vintage

Laden...

Het is nieuw. Het is oud.

Volgens the Dieline, 's werelds meest bezochte verpakkingsdesign website, is de trend van 2018 op het gebied van verpakkingsontwerp; analoog. Doordat consumenten behoefte hebben aan een offline ervaring in deze bijna volledig online wereld, heeft analoog weer zijn toetrede gedaan. Analoog is het nieuwe vintage en ziet er vooral offline, niet-digitaal en IRL (helemaal hip, in real life) uit.

Dieline_2.jpg
Dieline_1.jpg
Dieline_3.jpg

Behoefte aan offline in de onlinewereld

Het gaat dus vooral om die offline ervaring, even weer terug in het echte leven. Alles voelen met onze zintuigen. Even offline leent zich vooral perfect voor cosmetica producten. Bij cosmetica staat het tijd voor jezelf nemen, even in het moment zijn veelal op de voorgrond. Ambachtelijke en natuurlijke producten, zoals vroeger, zijn hier vooral toonaangevend in. Een passend verpakkingsontwerp op een cosmeticalabel laat dit authentieke duidelijke zien aan de consument.

Designtrends bij Eshuis

Eshuis werkt al jaar en dag met verschillende verpakkingsmaterialen en afwerkingsmogelijkheden en kan zo gemakkelijk inspelen op de laatste designtrends op het gebied van cosmetica etiketten en verpakkingen. Voor Jacob Hooy hebben we gewerkt met pastelkleuren en een mat vernis als afwerking welke zorgt voor een zijde zacht gevoel en een luxe en vintage uitstraling.  

Ga je mee met de trend? Bestel jouw etiketten met analoog design via de webshop, of neem contact op met ons salesteam voor de mogelijkheden van etiketten. Je kan ons bereiken via maatwerk@eshuis.nl, op werkdagen nemen wij binnen 24 uur contact met je op.