Download de whitepaper
Volgens the Dieline, 's werelds meest bezochte verpakkingsdesign website, is de trend van 2018 op het gebied van verpakkingsontwerp; analoog. Doordat consumenten behoefte hebben aan een offline ervaring in deze bijna volledig online wereld, heeft analoog weer zijn toetrede gedaan. Analoog is het nieuwe vintage en ziet er vooral offline, niet-digitaal en IRL (helemaal hip, in real life) uit.
Het gaat dus vooral om die offline ervaring, even weer terug in het echte leven. Alles voelen met onze zintuigen. Even offline leent zich vooral perfect voor cosmetica producten. Bij cosmetica staat het tijd voor jezelf nemen, even in het moment zijn veelal op de voorgrond. Ambachtelijke en natuurlijke producten, zoals vroeger, zijn hier vooral toonaangevend in. Een passend verpakkingsontwerp op een cosmeticalabel laat dit authentieke duidelijke zien aan de consument.
Wil jij weten wat de verpakkingstrends zijn van 2022? We hebben voor jou een whitepaper geschreven met de drie grootste trends van 2022.
Eshuis werkt al jaar en dag met verschillende verpakkingsmaterialen en afwerkingsmogelijkheden en kan zo gemakkelijk inspelen op de laatste designtrends op het gebied van cosmetica etiketten en verpakkingen. Voor Jacob Hooy hebben we gewerkt met pastelkleuren en een mat vernis als afwerking welke zorgt voor een zijde zacht gevoel en een luxe en vintage uitstraling. Wil je inspiratie voor de cosmetica branche op doen? Bekijk de link.
Ga je mee met de trend? Bij Eshuis bieden we diverse mogelijkheden tot het bestellen van cosmetica etiketten. Etiketten bestellen met analoog design kan via de webshop, of neem contact op met ons salesteam voor de mogelijkheden van etiketten. Je kan ons bereiken via maatwerk@eshuis.nl, op werkdagen nemen wij binnen 24 uur contact met je op.