Sprekers online beurs

De online beurs op 23 juni 2020 bestaat uit kennissessies, live chat met onze verpakkingsexperts en een beursstand met samples. De planning van deze middag volgt binnenkort. Heb jij je al ingeschreven? Dan ontvang je een e-mail met de planning. Heb jij je nog niet ingeschreven? 

Sprekers

De sprekers zijn bekend! 

Blik op de toekomst

Prof.dr.ir Kitty Koelemeijer | Marketing & Retail Nyenrode Business University

We stonden al aan het begin van een tijdperk van enorme verandering. Nieuwe technologieën hebben grote impact op het gedrag van consumenten en bieden ongekende mogelijkheden voor retailers, producenten en dienstverleners. Nu met de impact van COVID-19 komen deze veranderingen zelfs in een stroomversnelling! Kitty Koelemeijer combineert in haar lezingen inspiratie en innovatie. Soms provocerend, altijd onderbouwd met recente wetenschappelijke inzichten en gericht op kansen.

Prof.dr.ir Kitty Koelemeijer heeft ruime ervaring in de advisering van en het geven van masterclasses voor een groot aantal nationale en internationale ondernemingen en organisaties. Waaronder retailers en toeleveranciers in food en non-food, fashion, telecom en media, energie, farmacie, supply chain management, banken en verzekeringsmaatschappijen, uitgeverijen, vastgoedondernemers en consultants.

Tijdens de sessie “Blik op de toekomst” neemt Kitty je mee in de impact die corona nú en in de toekomst heeft op het retaillandschap. Met deze inzichten kun jij als toeleverancier in food of non-food je klaar maken voor nu en de toekomst. 

Mehmet Ergün | Marktanalist & Data consultant Trendata

Real life marketing insights. Trendata heeft als preferred supplier van Google de toegang tot alle data tot x jaar terug. Met deze inzichten kan Trendata veranderingen en trends in de markt detecteren en vastleggen. Aan de hand van deze inzichten kunnen bedrijven hun strategie aanscherpen en zo inspelen op de (nieuwe) wensen en behoeften van consumenten.


Dat COVID-19 een flinke impact heeft op consumentengedrag, dat is duidelijk. Maar waar zit het precies in? En wat kunnen we nog verwachten in de toekomst? Trendata neemt je mee in de laatste inzichten in het zoekgedrag van consumenten.

Online verkopen

Stan Hofhuis | Key-accountmanager | CCV

CCV, bekend van de pinautomaten die je in ruim 65% van de winkels ziet staan. Ook zij waren een ooit offline georiënteerde onderneming, maar zagen de wereld veranderen. Door een aantal overnames is het bedrijf inmiddels uitgegroeid tot een ware omnichannel totaaloplosser, zo bieden ze naast de pinterminals inmiddels ook een kassa-oplossing, Webshopoplossing en online betaalmethoden aan. Zo nemen ze niet alleen het betaalstuk in de fysieke winkel voor je uit handen, maar kan CCV je ook helpen bij jouw transitie naar online verkopen. Zo komen de fysieke en online winkel eenvoudig bij elkaar.

In de sessie over E-commerce neemt Stan Hofhuis van CCV je aan hand van een aantal aansprekende klantcases mee in deze wereld, welke mogelijkheden biedt het en wat komt erbij kijken. Wat zijn de valkuilen? Wat zijn de voordelen? Hoe kan CCV je helpen om naast de traditionele kanalen ook in de online wereld succesvol te worden. Na deze sessie heb je vele nieuwe inzichten gekregen om zelf ook stappen te zetten in deze digitale transitie of eventueel de reeds aanwezige online presence te verbeteren, danwel uit te breiden.

Duurzaam verpakken

Vincent Mooij | Head of SUEZ.circpack® Expertise & Certification on Circular Packaging

Volgens Vincent Mooij, directeur van SUEZ.circpack (dé afvalspecialist van Nederland), is de belangrijkste stap in de circulaire economie het ontwerpen van verpakkingen vóór recycling. Tijdens ons duurzaamheidsevent op 23 januari dit jaar, met o.a. het KIDV, werd duidelijk dat verpakkend Nederland en recyclend Nederland nog niet volledig op elkaar zijn aangesloten. (Lees hier het verslag)

Hoe het dan wel moet? Daar heeft Vincent menig ideeën over die hij tijdens deze paneldiscussie zal aanstippen. Vincent: “We moeten niet alleen focussen op gewichtsreductie om duurzamer te zijn, maar op een combinatie van recyclebaarheid én behoud van producteigenschappen.”