Euroma Original Spices by Jonnie Boer: Een kijkje in het redesigntraject

Euroma, de specialist op het gebied van kruiden en specerijen, heeft sinds mei ’24 een redesign doorgevoerd voor hun productlijn Original Spices by Jonnie Boer. De Original Spices lijn is een samenwerking tussen Euroma en topchef Jonnie Boer, waarbij de beste specerijen van Euroma samengaan met de smaakcomposities van Jonnie Boer. Vele gebruikers zijn bekend met de blikjes van Euroma. Toch zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd omtrent de Original Spices lijn. Maar waarom heeft Euroma gekozen voor een redesign en welke veranderingen zijn er gekomen? Wij van Eshuis spraken hierover met Brand Marketing Manager Joyce Nijensteen.

Om een product te laten slagen is een goede verpakking essentieel. Daarom is het belangrijk de juiste overwegingen te maken voordat je met je product een redesigntraject in gaat. Euroma deed dit door naar de verschillende aspecten van hun productlijn Original Spices te kijken: ‘Tijdens ons redesigntraject hebben we goed gekeken naar de behoefte van de consument, maar ook hoe we ons product in een veranderende markt kunnen plaatsen' , zegt Joyce. 'Het is belangrijk om je merk mee te laten gaan met de tijd.'

Euroma heeft gekozen om het formaat van het blik kleiner te maken. Zo zorgt Euroma ervoor dat de prijs van het product weer passend bij de markt is. Daarnaast draagt het kleinere formaat bij aan de behoefte van de consument met een passende inhoud van het product. Een redesign moet er niet voor zorgen dat je het product zo omgooit dat de consument de herkenning met je product kwijtraakt. Dit is ook de gedachte van Euroma:

‘’Wat we belangrijk vonden is om het herkenbare blik in stand te houden. Het formaat is aangepast, maar het blijft verpakt in een blikje. Dit is namelijk wat de producten van Euroma zo uniek maakt. In het redesign hebben we voornamelijk de focus gelegd op het nieuwe ontwerp van de etiketten, en de communicatie van de belangrijkste elementen voor de consument zoals ‘’zero salt added".

Euroma heeft bij dit nieuwe ontwerp etiketten gekozen voor het kenbaar maken van de belangrijkste elementen van hun product. Zo is er gericht op het ‘’zero salt added’’-logo op de verpakking. Dit ‘’zero salt added’’ principe is wat Euroma onderscheidt van de rest van de markt. Daarom heeft dit een nieuwe plek en uitstraling gekregen zodat het meer opvalt. Ook de kleuren zijn aangepast ten opzichte van de lijn hiervoor. Eshuis heeft Euroma hierin bijgestaan.

Euroma Original Spices by Jonnie Boer etiketten

''Eshuis heeft ons ondersteund in het kiezen van het juiste drukwerk. De kleuren zoals wij die in ons ontwerp hebben staan, moeten ook goed op het etiket terugkomen. Met de zekerheid die wij hadden over de kennis en kwaliteit van Eshuis zijn we tot dit geweldige eindresultaat gekomen.''

Sta jezelf op het punt een redesigntraject te beginnen, of aan de start van je product? Houd dan rekening met de belangrijke elementen: de stand van de markt, en de behoeftes van je consument.

''Het belangrijkst is dat je de consument bij je merk en producten moet betrekken. De consument is de eindgebruiker van je product. Daarom moet je weten wat er speelt onder je consumenten. En neem je eventuele barrières om je producten (vaker) te kopen mee in de verandering. Daarbij moet je uiteraard op de hoogte zijn van de marktontwikkelingen. Wanneer je dit duidelijk in kaart hebt, kun je echt aan de slag met een redesign'', voegt Joyce hier nog aan toe.

Wil je meer weten over wat Eshuis voor jouw redesign kan betekenen? Neem gerust contact met ons op voor al je vragen. We staan je graag te woord!