​HP pakt uit met speciaal Heineken-design

HP Inc. heeft samen met verpakkingsontwerper Silas Amos en grafische kunstenares Emily Forgot tweeduizend unieke Heineken-flesjes gemaakt voor de verpakkingsbeurs Interpack. Die vond van 4 tot en met 10 mei plaats in Düsseldorf. HP serveerde het bier dagelijks op de beurs tijdens een happy hour. Er was een hele show waarbij de Heinekenflessen in de spotlights stonden.

De kunstige flesontwerpen zijn op twee manieren uniek. Met behulp van HP’s SmartStream Mosaic variabele ontwerptechnologie zijn er tweeduizend verschillende ontwerpen gecreëerd. Daarnaast is elke fles individueel genummerd met een lettertype dat speciaal is ontworpen voor dit project dankzij HP Variable Data Printing. De HP-tools maken het mogelijk om van elk ontwerp gepersonaliseerde variaties te maken en af te drukken.

In het project is gebruikgemaakt van Adobe Illustrator1 en HP Indigo digital printing. De Nederlandse labelproducent Eshuis BV te Dalfsen printte de krimp sleeves op een HP Indigo WS6800-series-drukpers.